Paneel 3 - Mobiliteit in Schagen-Oost
Van "Ontwikkeling van Schagen-Oost"
Ga naar het project

Op dit paneel ziet u hoe het verkeer straks gaat lopen. Er blijft veel ruimte voor fietsers en wandelaars.
Sinds het vorige gesprek met bewoners in januari zijn er een aantal dingen veranderd. De route voor auto’s in het noorden is aangepast. Eerst reden auto’s via de Priggeweg naar een rotonde in het noorden. Nu werken we aan een nieuwe oplossing. Auto’s rijden straks naar de rotonde bij de provinciale weg (N241) bij de Snevert. Dit werken we nog verder uit.
Ook is de fietsroute in het zuiden veranderd. Deze loopt niet meer over de Priggeweg, maar langs de Leets. Deze route ligt aan de oostkant van het water. Zo is fietsen hier prettig en veilig.
We willen ook een fietstunnel maken bij de rotonde naar de Zuiderweg in het verlengde van de Trambaan. Hiervoor is een grotere aanpassing van de Zuiderweg nodig en ook voldoende geld. Tot die tijd blijft de oversteek over de rotonde. Uit onderzoek blijkt dat deze oversteek veilig is voor fietsers.
