Gevaarlijk kruispunt
Van "Verkeersveiligheid in onze gemeente"
Ga naar het project
Er wordt veel te hard gereden richting het kruispunt. Vanaf het dorp ( Kerkstraat) wordt de bocht afgesneden waardoor de auto's op de verkeerde weghelft rijden. Regelmatig moet er door bestuurders vanuit de Nieuwe Polderweg een noodstop gemaakt worden. Ook komt men met een erg hoge snelheid uit de 30km zone. Tevens rijdt het verkeer vanaf de Karspelweg veel te hard op het kruispunt aan. Daardoor kan er bijna nooit voorrang gegeven worden aan het verkeer van rechts uit de Polderweg. Met meerdere 'bijna' ongelukken tot gevolg.Kortom een zeer onveilig en onoverzichtelijk kruispunt!
Het is nu nog erger geworden nu de 60km zone verplaatst is richting het dorp. Nu hebben de automobilisten nog meer gelegenheid gekregen om op snelheid te komen richting het kruispunt. Vandaag wederom een noodstop moeten maken!
